niedziela, 15 stycznia 2017

Retro Inspiracje: W fioletach / Retro Inspirations: In shades of purple


Witajcie! Naszło mnie ostatnio na fiolety i w sumie nie wiem czy to jeszcze nastrój zimowy czy już właśnie oczekiwanie na wiosnę. :) Tak czy inaczej powstał wpis w art journalu, w którym uparłam się wypróbować kilka nowych pomysłów.

Hello! I've been in the mood for purple recently and I'm not sure it's still a wintery mood or already anticipation of spring. :) Anyhow, this art journal entry was born, where I also decided to use a few new ideas.

Tło zaczęłam od pokrycia powierzchni białym gesso, a następnie przyklejenia tu i ówdzie kawałków bibuły Tima Holtza i kawałków koronki za pomocą gęstego żel medium.

The background was created by covering the surface with white gesso and gluing on pieces of Tim Holtz tissue wrap and lace with heavy gel medium.


Jedną z rzeczy, które chciałam wypróbować był mech chrobotek w roli dekoracji pomiędzy elementami kompozycji kwiatowej -  ten w odcieniu naturalnym sprawdził się wyśmienicie, dając się przykleić, a następnie dzielnie chłonąc media.

One of the things I wanted to try was caribou moss as an embellishment in my flower cluster - the natural coloured one worked great, got adhered easily and then bravely took on all the different colour media I applied.

   

Całość strony postemplowałam stemplami Kaisercraft - motylami i pismem.
I stamped around the page with Kaisercraft stamps - butterflies and script.


Za przesłanie służy tekturka 'Keep calm and retro on'.
A 'keep calm and retro on' chipboard serves as my page motto.



Kolory nadałam pracując akwarelami i wodą, a następnie, by nieco je złamać, suchym pędzlem nałożułam farbę DecoArt w kolorze ecru 'Titan Buff', której użyłam też do chlapania.

The colours are the result of working with watercolours and water and then drybrushing with DecoArt 'Titan Buff' paint, which has a great ecru shade. I also used the paint for splattering.  

Drugą techniką, którą chciałam wypróbować było niecałkowite przyklejenie płaskich kaboszonów, dzięki czemu akwarele wlały się pod spód, tworząc fajne zacieki.

Another technique I wanted to try out was glueing the cabochons only partly, so that the watercolours seeped underneath, creating some nice drips.


Mam nadzieję, że spodoba Wam się taka zimowo-wiosenna propozycja. :)
I hope you like such a winter-spring-inspired project. :)



Użyłam: / I used:

Napis 'Keep Calm And Retro On' - Retro Kraft Bibuła - Tissue Wrap Melange - Tim Holtz Butterflies - stempel akrylowy Kaisercraft

Script - stempel akrylowy Kaisercraft   Gesso białe - Maimeri Acrilico 200ml

Naklejka kaboszon epoksydowy 3 cm 3 szt. Naklejka kaboszon epoksydowy 1 cm 10 szt. Gęsty żel matowy - Maimeri Acrilico 200ml

Media Fluid Acrylics - Titan Buff - DecoArt Zestaw pędzli (25szt)Zestaw tuszy Archival - Distress Mixed Media Palette - Ranger


3 komentarze :